Vanliga frågor

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna våra kunder ställer. Hittar du inte det du letar efter är du välkommen att kontakta oss.

Beställning & leverans

Hur lång leveranstid har ni?

Normalt skickar vi alla beställningar inom 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden beror på vilket fraktalternativ du valt och var i landet du bor. Vanligtvis tar leveransen 1-3 arbetsdagar efter att vi skickat din beställning.

Kan jag hämta min beställning i butik?

Ja, du kan välja att hämta din beställning i vår butik i Åre. Välj "Hämta i butik" som fraktalternativ i kassan. Du får ett meddelande när din beställning är redo att hämtas, vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.

Spåra min beställning - hur gör jag?

När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningslänk. Klicka på länken för att följa din försändelse. Om du har problem med spårningen är du välkommen att kontakta oss.

Returer & byten

Hur gör jag en retur?

Logga in på ditt konto och gå till "Mina beställningar". Välj den beställning som innehåller produkten du vill returnera och följ instruktionerna. Om du inte har ett konto kan du kontakta oss så hjälper vi dig.

Observera att produkter måste returneras i originalförpackning och i oanvänt skick.

Hur lång är öppet köp?

Vi har 30 dagars öppet köp på alla produkter från det att du mottagit din beställning. För specialbeställda produkter gäller dock inte öppet köp.

Får jag återbetalning om produkten inte passar?

Ja, inom 30 dagar från mottagandet kan du returnera produkter som inte passar för full återbetalning. Fraktkostnader återbetalas dock inte om inte produkten är felaktig eller skadad.

Produkter

Hur vet jag vilka skidor som passar mig?

Vi har ett verktyg på vår "Hitta dina skidor"-sida som hjälper dig hitta rätt skidor baserat på din åknivå, åkstil och preferenser. Du är också alltid välkommen att kontakta oss för personlig rådgivning.

Kan jag prova skidorna innan jag köper?

I vår fysiska butik i Åre erbjuder vi testmöjligheter på de flesta skidmodeller under vintersäsongen. För onlineköp erbjuder vi 30 dagars öppet köp så du kan testa skidorna i backen.

Vilken underhåll behöver mina skidor?

Regelbundet vaxande och slipning förlänger livslängden på dina skidor. Vi rekommenderar att du servar dina skidor minst en gång per säsong, eller oftare om du åker mycket. I vår butik erbjuder vi professionell skidservice.

Hittade du inte svar på din fråga?

Kontakta oss