Här hittar du svar på de vanligaste frågorna våra kunder ställer. Hittar du inte det du letar efter är du välkommen att kontakta oss.
Normalt skickar vi alla beställningar inom 1-2 arbetsdagar. Leveranstiden beror på vilket fraktalternativ du valt och var i landet du bor. Vanligtvis tar leveransen 1-3 arbetsdagar efter att vi skickat din beställning.
Ja, du kan välja att hämta din beställning i vår butik i Åre. Välj "Hämta i butik" som fraktalternativ i kassan. Du får ett meddelande när din beställning är redo att hämtas, vanligtvis inom 1-2 arbetsdagar.
När din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande med spårningslänk. Klicka på länken för att följa din försändelse. Om du har problem med spårningen är du välkommen att kontakta oss.
Logga in på ditt konto och gå till "Mina beställningar". Välj den beställning som innehåller produkten du vill returnera och följ instruktionerna. Om du inte har ett konto kan du kontakta oss så hjälper vi dig.
Observera att produkter måste returneras i originalförpackning och i oanvänt skick.
Vi har 30 dagars öppet köp på alla produkter från det att du mottagit din beställning. För specialbeställda produkter gäller dock inte öppet köp.
Ja, inom 30 dagar från mottagandet kan du returnera produkter som inte passar för full återbetalning. Fraktkostnader återbetalas dock inte om inte produkten är felaktig eller skadad.
Vi har ett verktyg på vår "Hitta dina skidor"-sida som hjälper dig hitta rätt skidor baserat på din åknivå, åkstil och preferenser. Du är också alltid välkommen att kontakta oss för personlig rådgivning.
I vår fysiska butik i Åre erbjuder vi testmöjligheter på de flesta skidmodeller under vintersäsongen. För onlineköp erbjuder vi 30 dagars öppet köp så du kan testa skidorna i backen.
Regelbundet vaxande och slipning förlänger livslängden på dina skidor. Vi rekommenderar att du servar dina skidor minst en gång per säsong, eller oftare om du åker mycket. I vår butik erbjuder vi professionell skidservice.
Hittade du inte svar på din fråga?
Kontakta oss